keskiviikko 4. helmikuuta 2009

Terveisiä kertulta maailmalta!


Kerttumme maailmalla- blogiin kirjoitan myös minä – minua voi lokeroida vaikkapa seuraavin termein: keskustanuori, liberaali (myös synonyymia city-keskustalainen käytetään), edistyksellinen keskustanainen, feministi… Näistä voin tunnustaa kaikki :) Keskustalaisuudessa tärkeintä minulle on ihmisyys-aate, niin kliseistä kuin se voikin olla.


* * *


Keskustalaisuuteen en kasvanut kotona, vaikka lähes puolet iästäni olen puolueeseen kuulunutkin. Poliittisen herätyksen sain lukioikäisenä, kun kiinnostuin aluksi yhteiskunnan epäkohdista kansalaisjärjestötoiminnan kautta. Myöhemmin, muistaakseni abivuoden aikana tutustuin kaverini kanssa eri puolueiden ohjelmiin, päätyen keskustaan. Sitä kautta tulin mukaan keskustanuorten toimintaan, mutta aktiivisemman keskustauran aloitin Vaasan keskustaopiskelijoissa. Tämän jälkeen tutuksi ovat tulleet paitsi Keskusta rp myös sen eri sisarjärjestöt ja tasot. Joskus palkattuna työntekijänä, joskus harrastuksen muodossa.


* * *


Nyt viimeisen puolitoista vuotta olen asunut ulkomailla, tarkemmin ottaen Englannissa ja seurannut yhteiskunnallista keskustelua sivusta. Ei sillä, etten olisi edelleen uutisaddikti: luen edelleen (liian) monia uutissivuja päivittäin ja olen joskus jopa kaivannut Suomenmaata!


* * *


Women make policy, not coffee!


Kuva on Windsorista syksyltä 2008.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti