torstai 5. helmikuuta 2009

Arabian Kertun terveiset



Olen Satu ja asunut syksystä 2007 alkaen Arabiemiirikuntien liiton pääkaupungissa, Abu Dhabissa. Ennen muuttoani Arabian niemimaalle toimin monenlaisissa Keskustan tehtävissä alkaen vuosista Keskustan Opiskelijaliiton pääsihteerinä päättyen ministerin erityisavustajana toimimiseen. Muutto tänne merkitsi minulle tällä erää astumista sivuun palkkatyöstä. Olenko siis edustusrouva, kotirouva, sapattivapaalainen, vapaa kansalainen – en halua lokeroida itseäni noista mihinkään. Olen minä.

Työurani ohella ja sitä ennen olin aktiivisesti mukana keskustalaisessa järjestötoiminnassa. Vesaiskerhon ohjaajana sain kerran lättytaikinat valkoisille housuilleni (meillä oli aika vauhdikkaita poikia kerhossa). Tämän jälkeenkin järjestötoiminnassa on riittänyt runsasti yllättäviä käänteitä, joskin aika useinhan järjestötoiminta osaa olla myös rutiininomaista, puuduttavaakin. Aika monet esityslistat ja pöytäkirjat on tullut kirjoitettua vuosien mittaan. Ja kahvejakin on tullut keitettyä usein!

Nykyinen asuinpaikkani antaa hyvin rajalliset mahdollisuudet olla mukana poliittisessa toiminnassa. Mutta kiitos nykyisten nettiyhteyksien, yhteydenpito Suomeen on helppoa näin netin välityksellä. Eikä entinen uutisfriikki ole mihinkään karvoistaan päässyt. Minnan tavoin olen huomannut kaipaavani täällä jopa Suomenmaa-lehteä, jota aina niin usein tuli moitittua.

Olen iloinen Kerttu-verkoston synnystä. Tällä omalla pienellä blogi- panoksellani haluan olla tukemassa Kerttu-verkoston keskusteluja ja toimintaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti